søndag, januar 12, 2014

Lyslykten "Linn" i Hardangersøm


Når jeg allerede var godt i gang med "Bente", som jeg tidligere har skrevet om her. Fant jeg ut at jeg kunne jo starte på "Linn". Siden man skulle feire jul sammen med store storebror og resten av den gjengen satte jeg i gang med å pønske ut hva man kunne finne på å gi i julegave til en av gjestene.
Jeg kom på at mottakeren av denne hardangerlykta ikke hadde fått noe laget i hardangersøm fra meg så da var det bare å sette i gang.


Denne ble litt større lykt så det var litt mer plass som skulle fylles ut så dermed ble det litt mer å pusle med. Men jeg fikk da fullført den før julaften. Den ble vasket og presset, tørket og montert den 22.desember. Altså i god tid til julaften! Brukte noe kortere tid på denne enn på den forrige, men det kan jo ha noe med at nå hadde jeg en plan og mindre knot med telling og mønster da jeg allerede visste hvordan jeg kunne løse utfordringen.

 
Tidligere har jeg laget lykter som du kan se her. Bildekvaliteten er ikke akkurat den beste, men om du vil ta en titt så er det lov! Det var moro å lage de også, men jeg synes faktisk at det var hakket morsommere å lage lykter i stort format. Det er jo moro å finne på nye ting slik at man kan få variasjon i kaoset. Som følge av akutt lykteproduksjon ble to prosjekter utsatt midlertidig.
Jeg er allerede godt i gang med ferdigstillelse av det ene prosjektet, og det andre driver jeg og psyker meg opp til å ferdigstille. Det er jo greit å ha noen nye utfordringer innimellom alle de langvarige prosjektene. Da får man jo litt variasjon og man slipper kanskje at det blir alt for mange UFOer
 
 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Den lyslykta var knallfin :)

frk.Hardanger sa...

tusen takk for det :)