onsdag, januar 02, 2013

Kunst på jobben!

Under juletreet 2012 lå det en pakke til "sosialkuratoren" fra familien i det blå huset. Jeg hadde nesten trodd det skulle vært et lilla sosionomskjerf. Vi fikk jo ikke det når vi sluttet på høyskolen og det burde nesten vært en sermoniell overrekking der vi stod på rekke og rad med asymmetrisk hårklipp og fotformsko. Ut i fra pakkens form var det noe som tilsa at dette verken var skjerf eller nye fotformsko. Siden det var til "sosialkuratoren" går jeg ut i fra at gaven var ment til å være på jobben. Jeg så i hvertfall frem til å kjempe meg gjennom skogen,bussturen og t bane turen min på vei til jobb i dag tidlig!

Stadig flere bedrifter velger å la kunstnerisk utsmykning bli en del av arbeidsmiljøet. Det er flere grunner til dette da kunst kan blant annet stimulere kreativitet og produktutvikling, bedre arbeidsmiljø ved å skape aktivitet og positivt engasjement samt bidra til personlig utvikling og tverrfaglig samarbeid.

Bildet er elegant stjålet fra fjesboka fra hun som bor på vingården. Det var her jeg så bildet for første gang og ble grepet av motivet. Bildet hennes pryder veggen ved et annet offentlig kontor. Jeg ble umiddelbart inspirert og ønsket meg det. jeg hadde helt glemt at jeg ønsket meg det helt til jeg satt der med pakken fra de i det blå huset. Da tilgjenglighet er et fokusområde ved kontoret kan jo dette være et motiverende bilde?

Har du noen fine bilder på din jobb?






 

Ingen kommentarer: