søndag, juli 14, 2013

Mine skatter!

Loppemarked er jo en årlig tradisjon. Å reise fra skole til skole for å finne små og store skatter for en rimelig penge. Samtidig prutes det oppover slik at skolekorpsene får penger i kassa. Det skal jo tross alt drives korps med noter, dirigent og instrumenter. Slikt liker man! Det man ikke liker er de som setter skyhøye priser på forhånd. Halve moroa er å finne en pris man begge kan like også begynner forhandlingen. Det er flere som overpriser og da går man glipp av kjøp... men de vet vel kanskje ikke at om man begynner lavere kan man få solgt mer og kanskje en grei pris for varene...
Her er i hvertfall noen av skattene jeg har kommet hjem med i år!

En liten hjemmelaget ølkasse ble min for 15 kroner. Den rommer nok en 6 pack, men jeg drikker da ikke øl. Dermed rommer den olivenolje, salt og sursøt saus. Hadde jeg gått for en større kasse ville jo halve benkeplassen vært fylt opp, med en litt mindre kasse får jeg mer benkeplass samt at alle flaskene er samlet på ett sted.

Aksjonsresultat: Ett trau 100 kroner, et lite album med kort til kr 20 Vaskebrett til kr 260.
Vi kom frem når auksjonen var i gang så ingen av tingene var sett på forhånd. Det eneste jeg så av interesse var vaskebrettet. Egentlig ett helt annet vaskebrett som jeg hadde sett meg ut da dette var gjemt unna. Men når man så hvor mye penere dette brettet var så måtte man jo kjempe om å vinne noe. Så kom trauet. Her lå budkrigen på 40 kroner klassen så jeg tenkte jeg skulle dra opp prisen slik at korpset fikk mer penger og skrek ut 100 kroner, og da var man  plutselig eier at et trau. Det manglet fire skruer men det skal man alltids klare å fikse!
Da jeg kom tilbake etter å gjort opp for meg så ropte de at det var et lite album med kort og Jesusbilder. Plutselig tar jeg meg selv i å rope 20 kroner. Hva gjør man ikke for å starte en budkrig?! Men det var bare jeg som ville gi penger for albumet så da vant jeg en samling med gamle kort!

Vaskebrettet fikk en omgang med grønnsåpe så nå står det klart til bruk på "vaskerommet".

Mugga var et loppisfunn i fjor. Duken var ett av årets funn. En stor kvadratisk duk, en litt mindre kvadratisk duk og en løper . Siden det var roser på begge delene var det en fin unnskyldning for å gå for et ukes tilbud på Coop OBS! og kjøpe en bukett roser som nå pynter opp på stua.
Ellers har jeg funnet seks mojito krus som ble mine for 100 kroner. Prutet dem opp fra 80 kroner da jeg ikke hadde mindre enn en 500 lapp. Lettere urutinert av meg da hadde vært i minibanken og glemte å veksle dem inn før loppemarkedet.

2 slike nattbord til kr 150 kroner. De var overraskende fine i finishen, men da jeg syntes de var litt kjedelige så ble det kjøpt inn maling slik at nattbordene skal pusses opp. Du har jo allerede sett i dette innlegget hvordan de ble seende ut!

Gleder meg allerede til høstens loppemarkeder! Tror kanskje jeg selv skal ta en opprydding og gi noen lopper i år før jeg skaffer meg noen nye! Regelen er jo egentlig at går noe inn skal tilsvarende mengde ut...
 

Ingen kommentarer: