mandag, februar 17, 2014

Subversive cross stich likes hardangersøm!


Det finnes mye inspirasjon på internett! Noen ganger er det morsomt å få raske resultater. Jeg holder på med andre prosjekter som tar litt tid da man venter på posten. Jeg tok en tur innom instagram og pinterest  Så jeg landet på å ha ett prosjekt med "aggressivt korssting" eller subversive crosstich som man kaller det på utenlandsk.


Broderier kan jo være pene og pyntelige og hvert fall kombinert med hardangersøm. Da er det jo greit å balansere det med sånne fine utsagn. Har ikke helt klart å bestemme meg for om jeg skal beholde denne selv eller om jeg skal plassere den hos noen jeg kjenner som en liten overraskelse. Kunne gjort seg som pynt hos for eksempel herr Pseudo som for tiden er mer eller mindre skamfull. Jeg kan jo bare lage meg en til om jeg skulle angre.


En rimelig funky ramme fra TGR kan fungere fint mot et enkelt korssting og hardangerbroderi. Det ble ikke så mye hardangersøm på dette prosjektet da plassen i rammen var begrenset. Men nå starter snart loppemarkedssesongen så da kan man gå på rammejakt etter fine rammer som enten kan få en vask eller en ny farge. Greit å ha en plan og ikke minst en grunn for å dra på alle loppisene som er i området.

Ingen kommentarer: