søndag, mars 30, 2014

Et tomt lerret...

Jeg har gått og hatt en liten plan om å piffe opp litt i gangen min en god stund nå. I går formiddag var jeg en tur på Havaristen. Der var det to forskjellige lerretsstørrelser som jeg stod og vurderte, til jeg så dette lerretet. Målene viste 70X100 og nærmest ropte at det ville bli med meg hjem. Så jeg var ikke vond og be og tok det med meg.


Så i dag var det bare å finne frem staffeli, akrylmaling, skru på musikk og kle på seg varme klær. Med sol og varme måtte man jo stelle seg ute med litt god musikk. Etter første strøk ser det ut som vist ovenfor. Men vi gir oss ikke med det og fortsetter...


Det begynner å dryppe litt, men det gjør da ingenting...
En stund siden sist man har malt nå, men det er jo moro å få klæsjet på farge på ett blankt lerret og når jeg først var i gang med kluter,pensler,maling fant jeg ut at jeg kunne sprite det opp med litt metall også. Det kommer ikke så lett frem på bildene så da slenger jeg inn et bilde fra da lerretet soler og tørker seg i sola, da skinner jo gullet og kobberet i sola...

 
Så må det inn i gangen for å se om teori kan settes ut i praksis.
 
 
Fargene endrer seg litt etter hvor man står i rommet og lyset faller på lerretet. Lerretet får plass på skatollet. Så jeg får jo bare vise hvordan det var før:
 
 
Det var før, og dette er nå:
 

Så da er det bare å begynne den kjedelige jobben, nemlig å rydde på plass alt det man har dratt frem...

Ingen kommentarer: