torsdag, april 04, 2013

Møt min nye BFF

Møt min nye BFF! Paris! Mangler foreløpig kurven foran, men det er på grunn av at den kom uten noe foran. Leverandøren hadde nemlig funnet ut at det var fint å levere sykkelen for seg og kurven  for seg selv. Jeg har imidlertid blitt lovet at den kommer i løpet av uka eller til neste uke så da kan man få montert den da! Man kan ikke ha sykkel uten kurv! Det skulle tatt seg ut! Hvor skal man ellers ha alt utstyret man trenger for å holde væskebalansen i orden?! Man vil jo ikke gå på en smell heller! 
 
Min forrige BFF ble nemlig skadet som følge av en dramatisk situasjon i fjor sommer. Den stod klar til reparasjon da den brutalt ble revet ned i en fei på grunn av at det skulle avklares med folk som tar seg til rette på andres eiendom hadde hørt om de hadde lov til det. Den forrige BFFen skal ha blitt brutalt kjørt over som følge av at den ble liggende på bakken. Jeg var ikke tilstede når dette skjedde og jeg får stole på den historien jeg har fått fortalt. Vi holdt sammen i flere år! Nesten ti år faktisk, den var med meg på jobb på Brio, til og fra høyskolen tur retur i alt slags vær, og den var med på ett par langturer og ikke minst fraktet den meg hjem etter mang en tur til Mojito festival og andre koselige samlinger med godt folk. Men nå har jeg fått tak i en NY BFF! Den vil aldri erstatte min forrige, men man kan jo få nye minner med Paris!
 
En ting man ikke kan forvente å se er frk. Hardanger og Paris på tur kledt som en supersyklist. Jeg har ikke funnet meg noen mc klubb for trå-syklister heller. Man kommer heller ikke til å se meg syklende offroad nedover islagte elvestryk eller svaberg, men det skal sykles noen turer i løpet av våren og sommeren i hvert fall.
Kanskje man klarer få lurt med noen man kjenner med på tur!?! Men det ser ut til at det kan bli en ny runde med "på hjul med..." Man får jo lyst til å dra ut på sykkeltur når man ser Dag Otto Lauritzen og Kristian Ødegård på tur. Var jo relativt flink til å dokumentere sykkelrutene mine ett eller annet år. Og siden den gang har man fått tak i slik en smart telefon som har muligheter til å laste ned såkalte apper....
 

3 kommentarer:

Gro på do! sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Else-Grethe sa...

Fin sykkel. Men du trenger jo ikke å vente på kurven som hører til sykkelen, har du ikke en fin kurv du har håndarbeid i? Du kan jo bare feste den, så er du sikker på at om sykkelturen skulle bli så lang at du trenger en skikkelig pause, så har du med noe å drive med samtdig. Det er hva jeg ville gjort ;-)

frk.Hardanger sa...

Jo takk takk, selvfølgelig må man vente på kurven! Kommer antagelig på tirsdag vil jeg anta. Har da ingen kurv til håndarbeidet, rekker ikke å legge det oppi før man skal bruke det igjen...