søndag, mars 31, 2013

To lilla løpere

Jeg tar ett dypdykk i arkivet, og hva har jeg funnet frem? Jo, to lilla løpere! Den første løperen fikk Shopoholikeren i bursdagsgave ett eller annet år. Husker ikke helt hvilket år det var, men jeg kan se av de blanke feltene at dette må være helt i begynnelsen av forsøket på å lære seg selv å brodere hardangersøm. Jeg hadde nylig lært meg å sy hardangersøm, og noen uheldige utvalgte fikk lov å få hjemmelagde gaver til bursdag og jul.
Etter hvert som man har fått trening har de hvite feltene blitt mindre og mindre. I begynnelsen var man litt opphengt i å følge oppskriftene slik de stod, helt slavisk. Dette resulterte i en del irritasjon og frustrert telling. Til man en dag tenkte at pokker heller, det man ikke får til ut i fra oppskriftene får man finne på selv. Så da fungerer oppskriften som inspirasjon i stedet for noe som man må følge slavisk. Mye morsommere å holde på med noe når man kan lage sin egen vri på ting!


 





Ingen kommentarer: