fredag, juni 14, 2013

Nye nattbord

Etter ett år uten nattbord har man hatt flaks og funnet to like nattbord som var i relativ god stand. Jeg hadde skikkelig flaks og gikk på disse nattbordene som var i relativ god stand. Ingen deler som manglet eller stygg lakk. Det eneste som var med nattbordene var at de som hadde eid nattbordene tidligere ikke hadde byttet om på dem hvem som stod nærmest vinduet da det ene bordet var solbleket. Jeg ga 150 for begge nattbordene. Så dro man hjem med et fargekart fra Jotun/lady sense.
Jeg endte opp med å gå for fargen "klassisk blå", eller 2010-R70 B som den kalles. Når jeg begynte å male så den nesten helt hvit ut, men så endrer jo fargen seg når den tørker litt. Det viser seg også at dette er en farge som bytter farge etter lyset. Det lover jo godt for da går man kanskje ikke lei.
Jeg synes nattbordet ble litt kjedelig med kun en farge. Så jeg tok for meg fargekartet på nytt og fant frem en passende farge for skuffen. Den heter "Palmetto" eller S5020-G30Y som den også kalles. Synes det passet fint med en annen farge på skuffen.
Så når de var ferdig malt kunne de flytte inn på soverommet! hadde vært på indiska og kjøpt to fargerike brikker til 20 kroner stk på rea. Fargene går i rosa, grønt og blått og tar opp fargene som allerede er i nattbord,sengeteppe og pynteputer.
total prisen for nye nattbord ble vel røft regna for 350 kroner. Og sluttresultatet ble slik:

 Loppemarked er gøy!






1 kommentar:

Fabelaktig sa...

Såå fint!

Setter så umåtelig pris på alle de fine kommentarene du har lagt igjen hos meg. Jeg får dessverre ikke kommentert så ofte lenger, det er den tida vet du. Men jeg skal slutte å unnskylde meg, for nå skal jeg nyte tiden jeg har og oppdatere meg på dine sprell :)

Fiin søndagskveld!
klemklem
-Maia