torsdag, mai 24, 2018

Vognteppet "Oscar"




Alle burde ha en Oscar i livet sitt en eller annen gang.
Jeg er ganske heldig for jeg har hatt opptil flere.
Først ut var Farfar som hadde det som mellomnavn.
Deretter stiftet jeg bekjentskap med verdens tregeste saksbehandlingsverktøy.
Så kom verdens fineste hund, cocker spanielen Oscar Nilen.
Og nå har altså en blid og fin fyr med navn Oscar kommet til verden. Han kom til verden i august 2017 så det er ganske tydelig at jeg ikke er verdens raskeste til å legge ut det jeg har laget.
 
Vi starter med å vise baksiden av vognteppet. Det er jo greit å kunne ha pynt på både fremsiden og baksiden så kan man jo ha litt variasjon og lure folk til å tro at man har to forskjellige vogn tepper 




 Når baksiden var gjennomført kan man gå videre til fremsiden.
 


 Jeg har brodert på hvit sultan med hvitt perlegarn i nummer 5 og 8. Mønsteret ble til underveis og jeg gjorde så godt jeg kunne for å komme innenfor målene til en babydyne. Man kan også finne eller lage pute som matcher målene og bruke det som pyntepute dersom man feiger ut. På sommeren kan man også bruke den bare som et tynt pledd uten vinterdyne. Mulighetene er mange.







 

2 kommentarer:

Frøken Blå sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Barwitzki sa...

Kjempeflott... sååå nydelig.
Jeg er begeistret. Jeg så en kvinne som broderte Hardanger - deilig - men mange mange arbeid.
Jeg er imponert... fantastisk her du laget. Takk at du viser :-))
Hilsen til deg fra Viola.
Ha riktig god helg.